Μπελαβίλας: «Η αναβάθμιση του γηπέδου Καραϊσκάκη θα επιφέρει κυκλοφοριακά προβλήματα»

Η πρόσφατη κατά πλειοψηφία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά να δώσει το “πράσινο φως” για την αναβάθμιση του γηπέδου Καραϊσκάκη έχει προκαλέσει αρκετές συζητήσεις.

Ο καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας με ανάρτηση του θέτει στο “τραπέζι του διαλόγου” μια άλλη παράμετρο: «Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά ανταποκρίθηκε στο αίτημα του «Ολυμπιακού» για αναβάθμιση του Σταδίου «Γ. Καραϊσκάκης» στο Νέο Φάληρο, με επέκταση καθ’ ύψος και προσθήκες που θα επιτρέψουν τη χωρητικότητα 50.000 θεατών, αντί των 33.000 που έχει σήμερα. Το πόσους θεατές πρέπει να χωράει ένα στάδιο ποδοσφαίρου διεθνών προδιαγραφών, όπως αυτό, το γνωρίζουν καλύτερα από εμένα οι άνθρωποι του αθλητισμού. Το τι επιβάρυνση, όμως, επιφέρει στην πόλη είναι ένα θέμα που ίσως αγνοούν οι άνθρωποι του ποδοσφαίρου, αλλά που χρειάζεται να συζητηθεί πολύ σοβαρά.”

Και προσθέτει: “Τα γράφω αυτά για να μη βρεθεί κανένας «πρόθυμος», κανένας έξυπνος, να αρθρογραφήσει ότι το πρόβλημα που τίθεται είναι ο Ολυμπιακός. Όχι, το πρόβλημα είναι η τσαπατσουλιά, η έλλειψη προνοητικότητας και η πραγματική απουσία σχεδίου που θα μας επέτρεπε να δούμε πέρα από τη μύτη μας. Δίπλα, λοιπόν, στο στάδιο «Γεώργιος Καραϊσκάκης», ένα θεόρατο αδιαμόρφωτο οικόπεδο χρησιμεύει ως χώρος στάθμευσης μερικών εκατοντάδων αυτοκινήτων μόνο κατά τις ώρες αθλητικών διοργανώσεων. Ένα απειροελάχιστο κλάσμα των οχημάτων των θεατών σταθμεύει εκεί και τα υπόλοιπα ξεχύνονται στις λεωφόρους, σταθμεύοντας ακόμη και στις αερογέφυρες του Κηφισού, στην Πειραιώς και στην Ποσειδώνος, αλλά, ακόμη χειρότερα, στις αυλές, στα πεζοδρόμια και στις πλατείες της ήρεμης γειτονιάς του Νέου Φαλήρου. Αυτό το οικόπεδο ήταν ο λαϊκός στίβος του Πειραιά, ο οποίος καταργήθηκε την παραμονή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Ποιος λογικός άνθρωπος δεν θα αποδεχόταν την ιδέα κατασκευής ενός μεγάλου τριώροφου ή τετραώροφου υπόγειου πάρκινγκ, που θα καταλάμβανε αυτό το οικόπεδο και, γιατί όχι, ολόκληρο τον περιβάλλοντα χώρο του σταδίου; Πρόκειται για μια έκταση 25 στρεμμάτων, η οποία, με καλό σχεδιασμό, μπορεί να περιλάβει και την πλατεία του σταθμού του ΗΣΑΠ, φθάνοντας τα 40 στρέμματα.

Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Κάπου 3.000 έως 5.500 οχήματα. Αν αυτό λειτουργήσει εκτός από χώρος στάθμευσης του σταδίου, κατά το πρότυπο του πάρκινγκ Συγγρού – Φιξ, δηλαδή ως park and ride με ημερήσια λειτουργία για τους επιβάτες του Μετρό και του Τραμ, πιθανόν να έχουμε απαντήσει σε ένα μεγάλο πρόβλημα της εισερχόμενης κυκλοφορίας στον Πειραιά κατά τις ώρες αιχμής. Και αν η οροφή του μετατραπεί σε γήπεδα και ελεύθερους χώρους, τότε θα έχουμε αντιμετωπίσει σε μεγάλο βαθμό και το πρόβλημα του λαϊκού αθλητισμού.»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ