Σαν σήμερα, το 1961, η ΑΕΚ είχε την τιμή να αντιμετωπίσει μία από τις σπουδαιότερες ομάδες στην ιστορία του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, τη θρυλική Σάντος του Πελέ, του Ζίτο και του Κουτίνιο. Η βραζιλιάνικη υπερδύναμη πραγματοποιούσε περιοδεία στην Ευρώπη και οι τρεις μεγάλοι του ελληνικού ποδοσφαίρου ένωσαν τις δυνάμεις τους για να τη φέρουν στην Αθήνα, μοιράζοντας τα έξοδα της διοργάνωσης.
Η ΑΕΚ ήταν η πρώτη ελληνική ομάδα που βρέθηκε απέναντι στους μάγους της μπάλας, σε μια αναμέτρηση που διεξήχθη στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Παρά τη διαφορά δυναμικότητας και τη λάμψη των αντιπάλων της, η «Ένωση» στάθηκε με αξιοπρέπεια και θάρρος, παρουσιάζοντας ανταγωνιστικό πρόσωπο και δημιουργώντας ευκαιρίες για να βρει τον δρόμο προς τα δίχτυα.
Η εμπειρία και η κλάση των Βραζιλιάνων έκαναν τη διαφορά στο τέλος του πρώτου ημιχρόνου. Ο Πελέ άνοιξε το σκορ στο 36ο λεπτό, ενώ ο Κουτίνιο σημείωσε δύο ακόμη τέρματα στο 39′ και στο 45′, διαμορφώνοντας το τελικό 3-0.
Πέρα από το αποτέλεσμα, η αναμέτρηση αυτή αποτελεί μία από τις πιο ξεχωριστές στιγμές στην ιστορία της ΑΕΚ. Η «Ένωση» είχε την ευκαιρία να βρεθεί απέναντι στην κορυφαία ομάδα της εποχής και στον σπουδαιότερο ποδοσφαιριστή του κόσμου, προσθέτοντας μία ακόμη χρυσή σελίδα στη μεγάλη και ένδοξη διαδρομή της.
Ο Τρύφων Τζανετής στον αγώνα με τη Σαντος ξεκίνησε με τους Φακή, Σταματελόπουλο, Ζαγκότση, Πολύζο, Αναστασιάδη, Μαρδίτση, Σκευοφύλακα, Σταματιάδη, Νεστορίδη, Παπαϊωάννου, Άμπο, ενώ κατά τη διάρκεια του αγώνα χρησιμοποίησε και τους Σεραφείδη, Δεμίρη.









