Ο Μάκης Αγγελόπουλος μίλησε στην Cosmote TV και στην εκπομπή Pick n’ Roll, αναφερόμενος σε αρκετά ενδιαφέροντα ζητήματα γύρω από την ΑΕΚ.
Ο διοικητικός ηγέτης της «Βασίλισσας» μίλησε για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της ομάδας, ενώ τοποθετήθηκε και για το NBA Europe που βρίσκεται υπό σχεδιασμό.
Αναλυτικά όσα είπε ο Μάκης Αγγελόπουλος στην Cosmote TV:
«Μπορώ να σας πω στοιχεία του ΕΣΑΚΕ, που η ΑΕΚ έχασε περισσότερα από όλες τις ομάδες. Δεν ξέρουμε τι έκανε ο Ολυμπιακός γιατί ήταν στην Α2.Οι υπόλοιπες ομάδες έχασαν 3 εκατ., εμείς 4».
Για το όταν μπήκε ΑΕΚ: «Από τότε έχει κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι, Έχει πέσει πολύ δουλειά και έχουν πέσει πολλά εκατομμύρια».
Για το πόσα έχει επενδύσει: «Κοντά στα 25 εκατ., παραμένει καλό το μπάσκετ εκτός του οικοσυστήματος της Euroleague. O Παναθηναϊκός είναι κερδοφόρος κερδίζει στα 45 εκατ., ο Ολυμπιακός οδεύει εκεί. Οι υπόλοιπες ομάδες δεν κερδίζουν. Έχουμε ένα οικοσύστημα αθέμιτου ανταγωνισμού. Δυστυχώς αθέμιτος ανταγωνισμός έχει “πέσει” και στην Ευρώπη. Όταν μίλησα με την Euroleague, μου είπαν ότι δεν θα πάρω τα λεφτά που παίρνουν ο Παναθηναϊκός και ο Ολυμπιακός, μου είπαν ότι οι μέτοχοι πρέπει να παίρνουν το 88%. Θα παίρναμε γύρω στα 100 χιλιάδες και όχι τα 2 με 3 εκατ. που παίρνουν οι άλλοι».
Για το εάν σκέφτηκε την παραίτηση: «Προσωπικά όχι, υπήρξαν δύσκολες στιγμές αλλά όχι. Το σημαντικό είναι ότι είμαστε η σημαντική ομάδα στην Ελλάδα της Euroleague, που κέρδισε ντίτλους και που συμμετείχε σε 4 Final-4. Από τα 10 Final-4 πήγαμε στα 4, η πορεία μας στην Ευρώπη είναι εντυπωσιακή».
Για το 2020 και μετά που δεν έχει τίτλο η ΑΕΚ: «Δεν αμφιβάλει κανείς ότι εάν συνεχιζόταν το πρωτάθλημα του 20’ θα το παίρναμε εμείς, μου το είπαν και από τον Παναθηναϊκό. Ο Ολυμπιακός ήταν Α2, οι Άρης και ΠΑΟΚ παραλίγο να πέσουν. Οπότε βάλαμε πλάτη για το καλό του μπάσκετ».
Για τον απολογισμό της σεζόν: «Είναι προφανές ότι η ομάδα δεν τα παράτησε ποτέ., Πολλές φορές βρεθήκαμε στα σκοινιά και σχεδόν 25 φορές κάναμε φοβερές ανατροπές. Είχαμε τσαγανό και δεν μπορούσες να μας δαμάσεις. Βέβαια είδαμε και την άλλη οπτική (τελικός). Το σενάριο αυτό μόνο ένας τραγικός συγγραφέας θα έγραφε αυτό0 τον επίλογο. Βέβαια αυτές οι ανατροπές είναι μέρος του παιχνιδιού, Είδαμε τι έγινε σε ΝΒΑ και Γερμανία. Η ομάδα των ανατροπών έχασε όμως από ανατροπή».
Για το εάν χάρηκε για το πρωτάθλημα της ποδοσφαιρικής: «Βεβαίως ήμουν παιδί της σκεπαστής τώρα όμως με το μπάσκετ, αγάπησα το οικοσύστημα του μπάσκετ της ΑΕΚ. Όταν ανέλαβα τα ηνία της ομάδας είχα 3 στόχους, να θυμίσουμε ποια είναι η ιστορία της ΑΕΚ, το δεύτερο ήταν να διεκδικήσουμε κάποιον ή να πάρουμε τίτλο και το τρίτο να μπούμε σε δικό μας γήπεδο. Για αυτό ίσως δεν χτίσαμε και το μπασκετικό κοινό που μας αρμόζει. νΔεν γίνεται με συνεχόμενες αλλαγές έδρας να χτίσεις μπασκετικό κοινό».
Για τη σχέση κόσμου-ομάδας: «Το ποτήρι το βλέπω πάντα μισογεμάτο, δεν είχαμε ποτέ μπασκετικό κοινό. Όταν παίζαμε στο ‘Μόσχος» ή στη Ζωφριά όλοι θα τα γέμιζαν αυτά τα γήπεδα. Μπασκετικό κοινό έχει ο Άρης και ο Παναθηναϊκός και τώρα λίγο ο Ολυμπιακός., Εμείς το χτίζουμε αργά αλλά σταθερά. Ήμουν ο πρώτος ποδοσφαιρικός.
Για το που μοιάζει με τον Ηλιόπουλο: Μοιάζουμε στο πάθος για την ΑΕΚ, την τρέλα για την ΑΕΚ και στο ευ αγωνίζεσθε. Σε αυτό ταιριάζουμε με τον Μάριο. Δεν θα χρησιμοποιήσουμε ποτέ κάποιο άλλο μέσο για να κερδίσουμε.
Για τον Σάκοτα και την αναγνώριση: «Αποθεώνεται ο Ντράγκαν, έχει περάσει στην ιστορία, γράφει ήδη ρεκόρ προπονεί 53 χρόνια. Θα παραμείνει ακατάρριπτο το ρεκόρ του. Για εμένα είναι ο καλύτερος coach που κυκλοφορεί. Ο Ζέλικο είχε πει ότι όταν έπαιζε με τον Σάκοτα το Σάββατο είχε πονοκέφαλο μέχρι την Τετάρτη. Νομίζω στο κοουτσάρισμα δεν έχει αντίπαλο».
Για τη σύνδεσή τους: «Ο Γκαίτε έχει πει εκλεκτικές συγγένειες, είχε πει ότι κάποιοι άνθρωποι ταιριάζουν και ταιριάζει και με την ΑΕΚ».
Για το μέλλον του: «Θα είναι ο προπονητής είναι συμφωνημένο και λυμένο».
Για το γήπεδο: «Ανοίξαμε τον δρόμο και ακολούθησαν Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός, για να εκμεταλλευτούμε τα Ολυμπιακά ακίνητα. Ήταν μια αναγνώριση για την δουλειά μας από το Κοινοβούλιο. Πήραμε ένα χρέπι και θα δημιουργήσουμε ένα κορυφαίο γήπεδο με δικούς μας αποκλειστικά πόρους».
Για το NBA Europe: «Δημιουργείται ένα νέο οικοσύστημα, το οποίο δίνει πρόσβαση σε ποσοστό 25% σε όλους. Στην Euroleague δεν μπορεί να παίξει η ΑΕΚ γιατί είναι μια κλειστή λίγκα, δεν έχει νόημα να συμμετάσχει η ΑΕΚ. Το νέο μπασκετικό οικοσύστημα λέει ο 12 ομάδες και 4 εξτρά θέσεις είτε μέσα από το BCL είτε μέσα από τα πρωταθλήματα. Αυτό σημαίνει ότι ενισχύει τα πρωταθλήματα. Δεν υπάρχει άνιση μεταχείριση, κάτι που συμβαίνει στην Euroleague. Sto 25% θα έρθινυο και άλλες ομάδες (18). Έτσι θα δυναμώσουν τα πρωταθλήματα. Δείτε τι γίνεται στο ελληνικό μπάσκετ. Αυτό το κλειστό σύστημα βοήθησε το μπάσκετ, που πάνε οι επενδύσεις, τα ταλέντα, η Εθνική τι κάνει. Στο ποδόσφαιρο υπάρχει το πιο πετυχημένο μοντέλο. Από τα 52 εκατ. η αγορά στην Ευρώπη, το μπάσκετ παρότι είναι το 47%. Από τα 52 εκατ. Το μπάσκετ το έχει κάτω από το μισό της εκατό. Δεν είναι τυχαίο ότι έχουμε καταφέρει να κεφαλειο0ποοιήσουμε το μπάσκετ, είναι αποτυχία όλων μας. Εάν σε όποιο άλλο πρωτάθλημα κάποιος κερδίσει κερδίζει και το δικαίωμα, στο μπάσκετ υπάρχει “κόφτης”. Ο Ζαν Μονέ είχε πει ότι όταν έχεις να λύσεις ένα πρόβλημα από το Α στο Β πρέπει να βρεις το σημείο Γ. Αυτό έκανε με την Αγγλία και τη Γερμανία. Θα μπορούσε έτσι και το ΝΒΑ να είναι το σημείο Γ που θα μπορέσει να δώσει μ΄9α λύση».
Για την πρόβλεψη που έκανε το 2019: «Βλέπεις το αδιέξοδο, όταν τα νερά λιμνάζουν μοιραία αρχίζουν και βρομίζουν. Στο Final-04 με ελάχιστες εξαιρέσεις πηγαίνουν συνήθως οι μέτοχοι. Πρέπει να δώσουμε ευκαιρία σε νέους. Μπορεί και το Περιστέρι να θέλει να διεκδικήσει το δικαίωμα στο όνειρο, γιατί να του το στερήσουμε».
Για τη βελτίωση της FIBA: «Ναι έχει κάνει καλή δουλειά ο Πατρίκ ο Κομνηνός με το BCL είναι και κορυφαίος παράγοντας».
Για τον Ολυμπιακό και τη SUNEL Arena: «Υπάρχει μια προσέγγιση με τον Ολυμπιακό, δεν υπάρχει συμφωνία, κάναμε μια πρώτη συζήτηση να δούμε πόσο θα μείνουν χωρίς γήπεδο, τι θα γίνει με εμπορική συμφωνία. Έχω πει ότι εμείς θέλουμε να βλέπουμε την πίτα να μοιράζεται, παρότι χάσαμε το πρωτάθλημα το 20’ βάλαμε πλάτη για να σώσουμε το πρωτάθλημα. Αφήσαμε χρήματα στο τραπέζι για να διεκδικήσουμε το καλύτερο., Ακόμα και όταν ένας κορυφαίος χορηγός πήγε να επενδύσει στο ποδόσφαιρο, είπα να επενδύσει σε άλλες ομάδες».
Για την τοξικότητα των δύο αιωνίων: «Εγώ είμαι με την ΑΕΚ, διαφωνώ με αυτή την τοξικότητα, αυτή η καρτελοποίηση του ελληνικού μπάσκετ, αφού τα τελευταία 20 χρόνια εξόντωσαν το μπάσκετ τσακώνονται για το ποιος θα ελέγξει τα πράγματα. Θέλω να πω ότι έχουμε δώσει αγώνα, αλλά υπάρχουν κάποιες ομάδες που είναι εθελόδουλοι. Εμείς έχουμε αποδείξει ότι είμαστε με το κοινό καλό. Οι άλλοι μοιράζονται για τον εαυτό τους. Δεν είναι έτσι».
Για τους ΠΑΟΚ και Άρη: «Να δούμε εάν θα ξοδέψουν περισσότερα λεφτά, τιμή είναι αυτό που πληρώνει, αξία αυτό που παίρνεις. Άρα το μπάτζετ θα το δούμε στην τιμή ή στην αξία. Να δούμε που θα κάτσει η μπίλια, είπα ότι θέλω να μεγαλώσει η αγορά. Είναι πολύ σημαντική η επιστροφή των δύο ομάδων. Το 80’ μεσουρανούσαν, εάν υπήρχε η Euroleague τότε θα είχαν αυτοί τα συμβόλαια. Άρα έχουμε τηλεοπτικό και εμπορικό ενδιαφέρον. Όταν κινδύνευαν τους έσωσαν οι οπαδοί τους. Ο ανταγωνισμός είναι καλοδεχούμενος».
Για τον Γκρέι που πήγε στον ΠΑΟΚ: «Εάν ήθελε να κρατήσει τον οποιοδήποτε παίκτη θα τον κρατούσε. Στην τιμή που αξίζει».
Για τον τρόπο που λειτουργεί η ΑΕΚ αναφορικά με το ρόστερ της: «Εξαρτάται από τους στόχους. Τη χρονιά που είχαμε τον Λάνγκφορντ είχαμε τον στόχο του Final 8 στο ΟΑΚΑ και πήγαμε σε έμπειρες λύσεις. Το μοντέλο το δικό μας είναι προπονητοκεντρικό. Αφήνουμε τον προπονητή να βρει τις λύσεις. Εμείς δεν παρεμβαίνουμε σε αυτό το κομμάτι».
Ποιος προπονητής αδικήθηκε περισσότερο στην ΑΕΚ: «Ο Ηλίας Καντζούρης. Ο Παπαθεοδώρου ήταν άτυχος γιατί διακόπηκε το πρωτάθλημα, ο Καντούρης όμως αδικήθηκε πραγματικά».
Για μια έντονη στιγμή που έζησε στο «τιμόνι» της ΑΕΚ: «Πολύ έντονη στιγμή ήταν το 2020 με τον Ολυμπιακό γιατί όσο έβλεπα το ματς είχε γύρω μου Ολυμπιακούς, προς το τέλος του παιχνιδιού, δείχνει ότι η ΑΕΚ διεκδικεί το ματς και ξαφνικά πετάγονται μικρά παιδιά οπαδοί μας, προφανώς δεν πίστευαν και φώναζαν “Εμπρός Αετέ Δικέφαλε”. Ήταν μια συγκινητική στιγμή».
Για τον αδελφό του: «Είναι πιο φανατικός από εμένα, είναι περίπτωση. Σοβαρά όμως είναι πιο ρεαλιστής από εμένα».
Τι τον κάνει περήφανο: «Ζούμε τώρα ότι μεγαλώσαμε με τους παίκτες να είναι 10 με 15 χρόνια στις ομάδες και τους ιδιοκτήτες 2 με 3 χρόνια. Τώρα άλλαξε το καθεστώς. Αυτό σημαίνει ότι αρέσει. Κρατάω κάθε φορά που παίζουμε στην Ευρώπη, αναγνωρίζουν την ΑΕΚ, το έχουμε ζήσει στην Τσεχία, στη Σλοβακία. Αποκλείσαμε δύο ομάδες από το οικοσύστημα της Euroleague. Στο εξωτερικό νιώθεις την καταξίωση, η ΑΕΚ θεωρείται στο 10 με 20 top brands της Ευρώπης».
Για το NBA: «Είναι μια επιχειρηματική ευκαιρία, όταν βλέπεις αυτά τα δεδομένα σου λέει εδώ είμαστε, έχουν το know how, ήρθαν και είδαν ότι κάτι δεν κάνουν καλά. Όλοι αποτύχαμε στην εμπορικότητα του μπάσκετ. Το ΝΒΑ βλέπει αυτό το κενό και σου λέει εδώ είμαστε, προφανώς έχουν δει ότι οι MVPS του ΝΒΑ είναι Ευρωπαίοι λέει εδώ είμαστε».
Για τα λάθη του: «Σίγουρα υπάρχουν λάθη, επειδή αφορά επιλογή προπονητή δεν θα ήθελα να το πω. Μπορώ να πω ότι ήταν αρκετά τα λάθη στην πορεία ωστόσο τα σωστά ήταν περισσότερα».
Για τη σχέση του με τον Σάκοτα: «Έχουμε αδελφική σχέση, μπορούμε να μιλήσουμε και στις 2 το πρωί».
Για σχέσεις με ΕΟΚ και ΕΣΑΚΕ: «Καλές ως ουδέτερες, περάσαμε κάποιες δύσκολες στιγμές
Για τη διαιτησία : «Πρέπει να γίνει επαγγελματική, δεν μπορεί ο ελεγκτής και ο ελεγχόμενος να είναι ο ίδιος. Πως είναι δυνατόν να παραδεχτώ όσα λάθη έχω κάνει. Πρέπει να υπάρχουν 4 μάτια για το καλό του μπάσκετ.









