Γράφει ο Κώστας Τσίλης
Για να τα βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. Καταρχάς παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον το γεγονός, που ενώ ο Ολυμπιακός πριν από περίπου έναν μήνα έπνεε μένεα κατά του Λανουά και ούρλιαζε πως δεν θα έπρεπε να συνεχίσει την θητεία του ως αρχιδιαιτητής, τώρα μάλλον σπεύδει να ταχθεί υπέρ του νέου πλάνου που προέκυψε. Ένα πλάνο για Έλληνες διαιτητές και ξένους varistes στα ντέρμπι. Από μόνο του αυτό έχει και ενδιαφέρον και μεταξύ μας, είναι και περίεργο. Ένα το κρατούμενο.
Αν θέλουμε τώρα να μιλήσουμε για διαιτησία, πρέπει να βάλουμε στο τραπέζι όλα τα δεδομένα. Πρώτο δεδομένο, πως οι ξένοι διαιτητές έχουν κατακρεουργήσει την ΑΕΚ κυρίως την τελευταία διετία. Αυτή η τεράστια, χαώδης, η πέραν κάθε λογικής τεράστια διαφορά που υπάρχει στις κίτρινες που έπαιρνε η ΑΕΚ και ο Ολυμπιακός με τον ΠΑΟΚ, δημιουργήθηκε από τους Έλληνες διαιτητές. Όπως επίσης και ουδείς μπορεί να λησμονήσει πως, όχι στο φετινό αλλά στο περυσινό πρωτάθλημα, η ΑΕΚ δεν πήρε ούτε ένα πέναλτι με Έλληνα διαιτητή.
Από την άλλη μεριά, αφού θέλουμε να συζητάμε για ντέρμπι, η ΑΕΚ από τον Μάκελι και την παρέα του, έφαγε ένα περιποιημένο και επιστημονικό νυστέρι στη Νέα Φιλαδέλφεια απέναντι στον Ολυμπιακό. Ξένος ο Μάκελι, ξένος και ο VARίστας του. Βεβαίως πρόκειται για μια περίπτωση. Και επίσης για να είμαστε δίκαιοι, δεν πρέπει να αφήνουμε έξω από την κουβέντα, πως με την διαιτησία στα κρίσιμα ματς των πλέιοφς, δεν είχε κανείς κάποιο σημαντικό παράπονο και σίγουρα δεν επηρέασαν κανένα αποτέλεσμα. Και ήταν όλοι τους ξένοι.
Με λίγα λόγια, η ΑΕΚ έχει κάθε λόγο να είχε καχύποπτη απέναντι στους Έλληνες διαιτητές. Και αν συζητάμε για ντέρμπι, ακόμα περισσότερο. Αυτή η καχυποψία μεγαλώνει, από την στιγμή που ο Ολυμπιακός δείχνει έναν μεγάλο… ενθουσιασμό με τους Έλληνες διαιτητές. Από την άλλη μεριά, η ΑΕΚ έχει αποδείξει, πως δεν πάει προκατειλημμένη πουθενά και για τίποτα. Το απέδειξε με την στάση που κράτησε απέναντι στον Λανουά. Και τα επιχειρήματα θα τα ακούσει και θα τα κρίνει. Θα ζυγίσει τα δεδομένα και όπως έχει αποδείξει πολλές φορές, θα αποφασίσει με γνώμονα το πως θα δούμε ένα πρωτάθλημα, ακριβώς όπως είδαμε στα φετινά πλειοφς. Που η μπάλα και το χορτάρι και όχι το σφύριγμα, έκριναν τον πρωταθλητή.









