Η Ιταλία συγκαταλέγεται στις χώρες που αναμένεται να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο στο νέο πρωτάθλημα που σχεδιάζει να δημιουργήσει το NBA στην Ευρώπη, το NBA Europe.
Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει αρχικά ο Γιώργος Αϊβάζογλου, Διευθύνων Σύμβουλος του NBA σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή, δύο ιταλικές ομάδες προβλέπεται να συμμετάσχουν στη νέα λίγκα: μία με έδρα το Μιλάνο και μία από τη Ρώμη. Το βασικό ερώτημα που κυριάρχησε τόσο στην Ιταλία όσο και ευρύτερα στην Ευρώπη ήταν ποιος σύλλογος από τον ιταλικό βορρά θα εκπροσωπήσει τη χώρα.
Ο πρόεδρος της Ιταλικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης, Τζιάνι Πετρούτσι, είχε αφήσει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, αναφέροντας τόσο την Ολίμπια Μιλάνο όσο και μεγάλους ποδοσφαιρικούς οργανισμούς της περιοχής, όπως η Ίντερ και η Μίλαν. Ωστόσο, ο αναπληρωτής κομισάριος του NBA, Μαρκ Τέιτουμ, έβαλε τέλος στις φήμες με δηλώσεις του στη «Gazzetta dello Sport».
Ο Τέιτουμ ξεκαθάρισε πως οι αναφορές σε Ίντερ και Μίλαν είχαν καθαρά υποθετικό χαρακτήρα και χρησιμοποιήθηκαν απλώς ως παραδείγματα, χωρίς να υπάρχει κάποια ουσιαστική επαφή ή ενδιαφέρον από πλευράς NBA προς τους συγκεκριμένους συλλόγους.
Αντίθετα, αποκάλυψε ότι υπήρξαν απευθείας συζητήσεις με τον Έτορε Μεσίνα. Ο Ιταλός τεχνικός, ο οποίος μετά την αποχώρησή του από την προπονητική έχει αναλάβει ρόλο συμβούλου του προέδρου της Ολίμπια Μιλάνο, είχε επαφές με τον Τέιτουμ σχετικά με το πλάνο του NBA Europe, με τις δύο πλευρές να βρίσκονται, όπως ειπώθηκε, στο ίδιο μήκος κύματος.
Καταλήγοντας, ο Τέιτουμ υπογράμμισε ότι το ενδιαφέρον τόσο στο Μιλάνο όσο και στη Ρώμη είναι ιδιαίτερα έντονο, με αρκετά επενδυτικά σχήματα να εξετάζουν τη συμμετοχή τους στο νέο εγχείρημα. Παρ’ όλα αυτά, τόνισε πως μέχρι στιγμής δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για τη σύνθεση της νέας ευρωπαϊκής λίγκας.









